Aprilia Tuono V4 R APRC ABS e-shop

Příznivci prvního opravdového seriového streetfighteru se dočkali: Po 8 letech s Rotaxem Aprilia konečně představuje zcela nové Tuono s vlastním motorem odvozené od aktuálního superbiku RSV4.

Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS Aprilia Tuono V4 R APRC ABS

Motocykl, který ovládá Mistrovství světa SBK předal své nejdivočejší geny svému sourozenci. Tuono V4 je jediný motocykl s motorem V4 v kategorii nakedbike a spolu s výkonem 167 k se stává novým etalonem v této kategorii. Nové Tuono je dominantním motocyklem na silnicích i z hlediska aktivní bezpečnosti. Bohatě dimenzované brzdy a podvozek převzatý ze supersportu zaručují přesné vedení motocyklu za každých podmínek, k tomu přispívá i trojí mapování, které okamžitě přispůsobí výkon vašim požadavkům. K dispozici je i elektronický balíček APRC druhé generace.

Základ motocyklu je opět shodný se supersportem, tj. RSV4: stejný rám s upravenou geometrií přední vidlice (nepatrně delší stopa 107,5mm, úhel 25°), kyvná vidlice, motor V4 60° s kazetovou převodovkou a antihopingovou spojkou. Závodní dělená řidítka jsou nahrazena širokými rovnými řidítky, čelní světlo je umístěno v malé, ale účinné kapotáži, místo bočních plastů jsou jen kryty chladiče.

APRILIA PERFORMANCE RIDE CONTROL (APRC)

Nejvýznamnější inovace modelu RSV4 Factory představuje absolutní vrchol mezi konkurencí v aplikaci moderní elektroniky a technologie přenášené ze závodní dráhy do sériové produkce. Systém APRC sestává ze 4 modulů, které umožňují řídící jednotce motocyklu v reálném čase sledovat dynamické jízdní podmínky a měnit adekvátně nastavení motoru. Jezdec je schopen každou funkci měnit nezávisle navzájem od ostatních dle svých požadavků. Součástí systému je nový duální mód přístrojové desky ROAD / RACE, jehož přepínáním lze měnit parametry zobrazované na digitálním displeji.: 

1. ATC - Aprilia Traction Control

Bezesporu nejdůležitější součást celého balíčku, zcela nový patentovaný systém trakční kontroly pomáhá jezdci zrychlit na okruzích a snižovat časy. Díky sofistikované logice a propojení s elektronickým plynem Ride-by-Wire nejen omezuje kroutící moment motoru při prokluzu zadního kola ale umožňuje jezdci kontrolovat i boční smyk při akceleraci v závislosti na náklonu a poskytuje tak lepší cit pro kontrolu plynu. Systém ATC se snadno a rychle aktivuje přes menu v přístrojové desce a nabízí 8 stupňů nastavení. Pokud je systém aktivován, může jezdec měnit nastavení kdykoliv během jízdy pomocí joystiku na levém řidítku a přizpůsobit tak jeho funkci profilu a povrchu trati či stavu pneumatik, aniž by bylo nutné zavřít plyn či dokonce pustit řidítka, tedy identicky jako na závodních speciálech. Tímto způsobem lze měnit charakteristiku systému během průjezdu jednotlivých kol v každé zatáčce a přizpůsobit ji požadavkům i těch nejnáročnějších jezdců.

Vrcholnou funkcí systému je "samonačítání". Současné systémy jsou většinou vyvinuty pro jeden určitý rozměr a typ pneumatik, čímž je správná funkčnost takových systémů velmi omezena a pro přesnou funkci je nutno manuálně zadávat tyto vstupní parametry, pokud to vůbec daný systém trakční kontroly umožňuje. V horším případě je majitel motocyklu odkázán výhradně na výrobcem určený druh pneumatik. ATC však obsahuje i proceduru aktivovanou jezdcem, která umožňuje systému načíst radius pneumatik a tím reálný finální převodový poměr pro jemné doladění kontroly trakce.

2. AWC - Aprilia Wheelie Control 

Schopnost využít plný výkon motoru a přenést jej na asfalt je snem každého jezdce. Díky exkluzivnímu patentovanému systému detekce wheelie je AWC schopen rozeznat, kdy wheelie začíná a končí a následně zajistí plynulejší kontrolu akcelerace. Management zabraňuje náhlým poklesům výkonu díky náhlému zaklapnutí nebo naopak přidání plynu a umožňuje tak dokonalou kontrolu zrychlení. Systém AWC lze také aktivovat nezávisle na ostatních součástech APRC přes přístrojovou desku a poskytuje 3 úrovně nastavení dle preference jezdce.

3. ALC - Aprilia Launch Control

Perfektní start je dalším snem všech majitelů dnešních výkonných supersportů, protože často rozhoduje o výsledku celého závodu. Když startovní světla zhasnou, není jednoduché manuálně zvládnout plný výkon. ALC zajistí perfektní start díky jemné regulaci přenosu výkonu na zem. Jediné co jezdec musí udělat, je otočit plyn naplno a při zhasnutí světel pustit spojku a následně řadit, vše obvyklým způsobem. ALC má 3 stupně nastavení, opět pomocí menu na přístrojové desce ale změna je možná pouze při stojícím motocyklu a to současným stiskem obou tlačítek kontroly trakce na levém řidítku.

4. AQS - Aprilia Quick Shift

V honbě za časy na dráze mohou být rozhodující i desetinky ztrácené řazením. Systém AQS v principu přerušuje zapalování na velmi krátký definovaný čas, díky tomu lze řadit bez ubrání plynu a vymáčknutí spojky. Systém spolupracuje s nově odstupňovanou převodovkou tak, aby omezil propad otáček při aktivaci funkce. Za účelem optimalizace funkce inženýři ze závodního oddělení vytvořili proměnlivou mapu přerušovacích časů v závislosti na otáčkách motoru.


https://scontent-b-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1/1554425_10151984080471588_1230995321_n.jpg 

Technická data
Chlazení kapalinou
Homologace Euro 3
Objem palivové nádrže 17 l
Přední pneumatika 120/70 ZR 17
Zadní pneumatika 190/55 ZR 17
Brzda přední/zadní 2x kotouč Ø320 mm/kotouč Ø220 mm
Max. kroutící moment 111,5 Nm při 9500 ot/min.
Maximální výkon 123 kW (167,3 k) při 11500 ot/min.
Motor Aprilia V4 65° příčný čtyřtakt, kapalinou chlazený, DOHC - 4 ventily na válec, Ride-by-Wire management, 3 mapy TRACK-SPORT-ROAD
Přední odpružení upside-down vidlice Sachs Ø43, nastavitelné předpětí pružiny, hydraulicky ovládaná komprese, zdvih kola 120 mm
Rozměry (d/š/v) 2065mm/800mm/835 mm
Váha 179 kg
Výška sedla 835 mm
Zadní odpružení kyvná vidlice ze slitiny hliníku, teleskopický tlumič Sachs s nastavitelým předpětí pružiny, hydraulicky ovládaná komprese, zdvih kola 150 mm
Zdvihový objem 999,6 ccm