Aprilia RSV4 R APRC, ABS e-shop

Aprilia RSV4 R přináší nové technologie a jedinečný charakter V4 motoru. S příchodem nové verze R, je nyní přístupná širší skupině nadšenců. RSV4 R si zachovává rysy, které ji činí tak unikátní: úzký V4 motor, 180 koní, Ride-by-Wire integrovaný elektronický plyn, duální vstřikovače.

Aprilia RSV4 R APRC, ABS Aprilia RSV4 R APRC, ABS Aprilia RSV4 R APRC, ABS Aprilia RSV4 R APRC, ABS

Aprilia RSV4 R je nejnovější z projektů Aprilie, který dokázal dostat tuto italskou značku zpět na vrchol motocyklového světa, a to jak na světových okruzích, tak na silnici. 

Revoluční projekt - konstruktéři čerpali ze zkušeností Aprilie ve světových závodech. Jejich hlavním cílem, bylo vytvořit motocykl úspěšný na závodní dráze. To samozřejmě vedlo ke vzniku RSV4 SBK. Tento motocykl v sedle s Maxem Biaggim, začal znovu definovat limity pro supersporty. Aprilia RSV4 nyní předkládá i verzi R, tedy motocykl, který bude dostupnější pro širší veřejnost. Nové RSV4 R Vám nabídne stejné pocity jako verze RSV4 SBK. Díky Maxi Biaggimu, který má zkušenosti s motocyklem na trati v Mistrovství světa Superbiků, si zachovává verze R všechny funkce, které ji činí tak unikátním projektem.

RSV4:

  • kompaktnost: minimalizace rozměrů a hmotnosti koncepce V4, motor má válce uloženy pod úhlem 65 °. Díky tomu je tento V4 motor úzký jako dvouválec;
  • výkon: točivý moment dvouválce v kombinaci s hladkým výkonem a flexibilitou čtyřválce. RSV4 má technické a architektonické řešení hodné skutečného závodního prototypu;
  • elektronika: druhá generace Ride-by-Wire (elektronický plyn), s možností více palivových map, přepínatelných za jízdy (okruh, sport a silnice).
  • architektura rámu: hliníkový rám je postaven kolem motoru pro maximální účinnost jak na trati tak na silnici. Odpružení je plně nastavitelné. I tento model je dvousedadlový stejně jako RSV4 SBK. Stupačky a sedlo však nenaleznete na motocyklu, ale v příbalu;
  • italský design: jedinečný styl RSV4 R je výsledkem pečlivého procesu návrhu a byl koncipován a vyvinut v designerském centru Centro Stile APRILIA vedeným známým designerem Miguelem Galuzzim. Výsledkem je velice kompaktní motocykl, což ještě umocňuje velkolepá, ultra-krátká zadní kapotáž.

33 titulů mistra světa, 271 vítězství v MotoGP World Championship a Superbike, nabízejí bezkonkurenční bohaté znalosti a zkušenosti. V Aprilii se pustily do projektu s jediným cílem: postavit nejrychlejší motocykl na trati.

Motor RSV4 R je inovativní jednotka a je jedním z nejvýkonnějších motorů, které jsou dnes k dispozici. Je to super kompaktní motor o obsahu 999,6 ccm, V4, 65 °. Úzký motor se čtyřmi válci do V, navržený pro maximální výkon (180k), kde špičková pohonná technika přichází spolu s nejmodernějším řešením pro elektronické řízení motoru. RSV4 využívá Multimap Ride-by-Wire technologii ve spojení s nejmodernějším elektronickým systémem vstřikování se dvěma vstřikovači na válec. Toto řešení otevírá nové hranice pro řízení motoru, prakticky nekonečné možnosti pro rozvoj v oblasti kontroly výkonu. RSV4 se může pochlubit unikátním motorem (motory V4 jsou dnes u jiných značek k dispozici pouze v cestovních motocyklech) a to ještě více zdůrazňuje exkluzivitu projektu RSV4. 

Aprilia RSV4 R je čistý supersport vytvořený na základech motocyklu, který jezdil závodně na trati. Rám a kyvné rameno jsou vyrobeny z hliníku s použitím stejné technologie, uplatňované v GP. Podvozek je kompletně nastavitelný, brzdy Brembo s radiálními třmeny, kola jsou vyrobeny z hliníku. 

Jedinečný design, s ultra-kompaktními rozměry, malá kapotáž a tři světlomety jsou charakteristickým znakem pro identifikaci APRILIE RSV4 jako světově nejexkluzivnějšího motocyklu.

 

Pro rok 2011 je model Factory na základě zlušeností z testů a závodních úspěchů ve WSBK dále vylepšen o tyto komponenty a úpravy:

  • nová štíhlejší výfuková koncovka,
  • nové exkluzivními pneumatiky s duální směsí a zadním rozměrem 200/55 ZR17 pro lepší kontakt v zatáčkách
  • nově odstupňovaná převodovka
  • vylepšené mazání motoru

APRILIA PERFORMANCE RIDE CONTROL (APRC)

Nejvýznamnější inovace modelu RSV4 Factory představuje absolutní vrchol mezi konkurencí v aplikaci moderní elektroniky a technologie přenášené ze závodní dráhy do sériové produkce. Systém APRC sestává ze 4 modulů, které umožňují řídící jednotce motocyklu v reálném čase sledovat dynamické jízdní podmínky a měnit adekvátně nastavení motoru. Jezdec je schopen každou funkci měnit nezávisle navzájem od ostatních dle svých požadavků. Součástí systému je nový duální mód přístrojové desky ROAD / RACE, jehož přepínáním lze měnit parametry zobrazované na digitálním displeji.: 

1. ATC - Aprilia Traction Control 

Bezesporu nejdůležitější součást celého balíčku, zcela nový patentovaný systém trakční kontroly pomáhá jezdci zrychlit na okruzích a snižovat časy. Díky sofistikované logice a propojení s elektronickým plynem Ride-by-Wire nejen omezuje kroutící moment motoru při prokluzu zadního kola ale umožňuje jezdci kontrolovat i boční smyk při akceleraci v závislosti na náklonu a poskytuje tak lepší cit pro kontrolu plynu. Systém ATC se snadno a rychle aktivuje přes menu v přístrojové desce a nabízí 8 stupňů nastavení. Pokud je systém aktivován, může jezdec měnit nastavení kdykoliv během jízdy pomocí joystiku na levém řidítku a přizpůsobit tak jeho funkci profilu a povrchu trati či stavu pneumatik, aniž by bylo nutné zavřít plyn či dokonce pustit řidítka, tedy identicky jako na závodních speciálech. Tímto způsobem lze měnit charakteristiku systému během průjezdu jednotlivých kol v každé zatáčce a přizpůsobit ji požadavkům i těch nejnáročnějších jezdců. 

Vrcholnou funkcí systému je "samonačítání". Současné systémy jsou většinou vyvinuty pro jeden určitý rozměr a typ pneumatik, čímž je správná funkčnost takových systémů velmi omezena a pro přesnou funkci je nutno manuálně zadávat tyto vstupní parametry, pokud to vůbec daný systém trakční kontroly umožňuje. V horším případě je majitel motocyklu odkázán výhradně na výrobcem určený druh pneumatik. ATC však obsahuje i proceduru aktivovanou jezdcem, která umožňuje systému načíst radius pneumatik a tím reálný finální převodový poměr pro jemné doladění kontroly trakce. 

2. AWC - Aprilia Wheelie Control

Schopnost využít plný výkon motoru a přenést jej na asfalt je snem každého jezdce. Díky exkluzivnímu patentovanému systému detekce wheelie je AWC schopen rozeznat, kdy wheelie začíná a končí a následně zajistí plynulejší kontrolu akcelerace. Management zabraňuje náhlým poklesům výkonu díky náhlému zaklapnutí nebo naopak přidání plynu a umožňuje tak dokonalou kontrolu zrychlení. Systém AWC lze také aktivovat nezávisle na ostatních součástech APRC přes přístrojovou desku a poskytuje 3 úrovně nastavení dle preference jezdce. 

3. ALC - Aprilia Launch Control 

Perfektní start je dalším snem všech majitelů dnešních výkonných supersportů, protože často rozhoduje o výsledku celého závodu. Když startovní světla zhasnou, není jednoduché manuálně zvládnout plný výkon. ALC zajiští perfektní start díky jemné regulaci přenosu výkonu na zem. Jediné co jezdec musí udělat, je otočit plyn naplno a při zhasnutí světel pustit spojku a následně řadit, vše obvyklým způsobem. ALC má 3 stupně nastavení, opět pomocí menu na přístrojové desce ale změna je možná pouze při stojícím motocyklu a to současným stiskem obou tlačítek kontroly trakce na levém řidítku. 

4. AQS - Aprilia Quick Shift 

V honbě za časy na dráze mohou být rozhodující i desetinky ztrácené řazením. Systém AQS v principu přerušuje zapalování na velmi krátký definovaný čas, díky tomu lze řadit bez ubrání plynu a vymáčknutí spojky. Systém spolupracuje s nově odstupňovanou převodovkou tak, aby omezil propad otáček při aktivaci funkce. Za účelem optimalizace funkce inženýři ze závodního oddělení vytvořili proměnlivou mapu přerušovacích časů v závislosti na otáčkách motoru.

https://scontent-b-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1/1554425_10151984080471588_1230995321_n.jpg

Technická data
Výška sedla 840 mm
Homologace Euro 3
Přední pneumatika 120/70 ZR 17 (radiální,bezdušová)
Motor Aprilia V4 65° příčný čtyřtakt, kapalinou chlazený, DOHC - 4 ventily na válec, Ride-by-Wire management, 3 mapy TRACK-SPORT-ROAD
Zdvihový objem 999,6 ccm
Max. kroutící moment 117 Nm při 10000 ot./min
Maximální výkon 135,3 kW (184 k) při 12500 ot./min
Objem palivové nádrže 18,5 litru (4 rezerva)
Převodovka 6-ti stupňová, kazetová
Rozměry (dxšxv) 2040x735x1120 mm
Rozvor 1425 mm
Zadní pneumatika 190/55 ZR 17 (radiální,bezdušová)
Brzda přední/zadní 2x Ø 320 mm, radiální brzdiče BREMBO monobloc, radiální pumpa, opancéřované hadice/1x Ø 220 mm, brzdič BREMBO, pumpa s integrovanou nádobkou kapaliny, opancéřovaná hadice
Spojka elektrický startér
Váha suchá/provozní 184/205 kg