Aprilia Mana 850 GT ABS e-shop

Společně se všemi výhodami automatického řazení kombinovaného s plnohodnotným motocyklovým podvozkem nabízí Mana 850 GT také polokapotáž s výškově nastavitelným plexi. Navíc je standardně vybavena protiblokovacím brzdovým systémem ABS.

Aprilia Mana 850 GT ABS

Revoluční sekvenční řazení dodává tomuto motocyklu bezkonkurenční jezdeckou radost. Bez ohledu na váš styl jízdy a jízdní podmínky je Mana GT motocyklem, z kterého nebudete chtít sesednout.

Převodový řídící systém nabízí dvě možnosti řazení: plně automatické s možností volby změny palivové mapy nebo sekvenční se 7 předem naprogramovanými rychlostmi, které se volí tlačítky +/- na levé straně řídítek nebo standardní nožní řadící pákou. Samozřejmě vše bez spojky, kterou byste marně hledali. Mana vše zařídí za vás, takže se můžete plně věnovat provozu a vedení motocyklu. Bez ohledu na podmínky, a jaký jezdec jste (i ten nejnáročnější)  Mana zaručuje perfektní, vrcholnou jízdu, která vám umožní objevovat dosud neznámé možnosti.

Díky systému Ride-by-Wire lze motor snadno seškrtit na 25kW - bez jakéhokoliv příplatku.

Důležité prvky, které činí Manu unikátní:

  • polokapotáž s nastavitelným plexištítem
  • motor V2 90° se čtyřmi ventily na válec
  • řazení SPORTGEAR nebo AUTODRIVE
  • osvětlený úložný prostor s výstelkou proti poškrábání vpředu místo nádrže
  • palivová nádrž umístněná pod sedadlem
  • ruční brzda na levé straně motocyklu (pro stání v kopci)
  • bezpečnostní obvody pro startování a vysunutí stojánku
  • radiální brzdové třmeny
  • upside-down přední vidlice
  • ABS

DESIGN

Zcela v italském stylu Mana 850 ztělesňuje ideální kombinaci elegance a praktičnosti, kdy high-tech komponenty součsně tvoří celkový design. 16-ti litrová nádrž je umístěna pod sedadlem, níže než je obvyklé, váha je tak rovnoměrněji rozložena díky sníženému těžišti celého motocyklu. Na obvyklém místě nádrže je naopak osvětlený úložný prostor s měkkou výstelkou pro umístění integrální přilby či jiného nákladu. V tomto prostoru je také zásuvka 12V. Mana je vůbec první motocykl, který nabízí tak velký integrovaný úložný prostor. Už nemusíte používat pro přepravu drobnějších věcí batoh nebo zadní kufr, který kazí vzhled motocyklu. Tento prostor se otevírá buď elektricky spínačem na řidítkách nebo v případě vybité baterie mechanicky páčkou umístěnou pod sedlem spolujezdce.

MOTOR

Nelze pochybovat o tom, že motorem Many se otevřely nové obzory ve světě motocyklů, jak koncepcí motoru, elektronickým vstřikováním paliva, přebytkem točivého momentu a především revoluční řešením přenosové soustavy, která zcela nahrazuje tradiční mechanické převodovky a přináší zcela novou zkušenost.

Mana: budoucnost převodovky

Nejzajímavějším aspektem motoru Many je bezesporu jeho primární řadící systém, založený na elektronickém ovládání, řazení není ovládáno pomocí odstředivých sil, ale pomocí elektromotoru, který mění převody buďto na povel počítače (v případě režimu Automat) nebo dle přání řidiče (sekvenční režim řazení).

Jezdec si může vybrat ze dvou možností:

Sekvenční režim SPORTGEAR: řidič rozhodne podle sebe, kdy ke změně zařízení dojde, a to buď pomocí standardní nožní řadící páky nebo tlačítky na řidítkách. V tom případě servo mechanismus posunuje hlavní řemen mezi sedmi převodovými poměry, a to překvapivě rychle a bez jakýchkoliv škubnutí. Při zpomalování, v případě, že jezdec potřebuje podřadit ručně, systém kontroly zasáhne a automaticky sám přeřadí.

Automatický režim AUTODRIVE: důmyslně přebírá pomocí elektroniky kontrolu nad vším a řídící jednotka CVT drží motor v otáčkách maximálního točivého momentu pro optimální agilitu a akceleraci. V případě dlouhých sjezdů můžete i v tomto režimu i podřazovat (brzdit motorem).

V plně automatickém režimu si jezdec navíc může vybrat 1 ze 3 variant charakteristiky motoru a převodovky volbou managementu:

Touring - pro minimální spotřebu a maximální využitelnost

Sport - pro špičkovou výkonnost s maximální akcelerací

Rain - pro použití na mokré nebo kluzké silnice

Všechny změny těchto režimů se provádějí velmi jednoduše pouze pomocí jednoho jediného tlačítka na pravé straně řidítek. 

V neposlední řadě lze i v plně automatickém režimu použít brzdný účinek motoru: např. před zatáčkou lze prostým stisknutím tlačítka "-" nebo nožní řadící pákou podřadit - systém automaticky aktivuje sekvenční režim. Jakmile pravá ruka na výjezdu pootočí plynovou rukojetí, systém se zase automaticky vrátí do plně automatického režimu.

Motor V 90° byl vybrán speciálně pro svůj průběh točivého momentu a výkonu, je perfektní pro tento typ převodovky. Dodává 76 koní a více než 73 Nm točivého momentu již při 5.000 ot. / min), motor má mimořádně plochou křivku, což znamená spoustu síly i při nízkých otáčkách.

RÁM

Robustní mřížový svařenec z ocelových trubek nastavuje nové standardy pro tento druh motocyklů, zajišťuje nejvyšší úroveň tuhosti pro použití tohoto inovativního motoru. Zadní hliníková kyvné vidlice tvoří jeden odlitek.

PÉROVÁNÍ

Přední upside-down vidlice Ø 43 mm má zdvih je 120 mm, zadní tlumič s nastavitelným předpětím pružiny a zpětným útlumem je asymetricky uložen z důvodu optimálního vedení výfukového potrubí, čímž bylo možno zmenšit rozvor pro lepší ovladatelnost. U tlumiče lze nastavit předpětí pružiny a zpětný útlum, přičemž regulace předpětí je u modelu GT řešena komfortnějším způsobem pomocí hydraulického ovládání.

BRZDY

Brzdná síla je dodávaná pomocí v současnosti nejlepší dostupné technologie. Radiálně uložený třmen se 4 pístky zajišťuje maximální bezpečnost za všech podmínek. Velkorysé přední kotouče mají průměr 320 mm a jsou doplněny 260 mm velkým zadním kotoučem. Mana GT je standardně vybavena systémem ABS, který brání zablokování kola např. na kluzkém povrchu.

Technická data
Výška sedla 800 mm
Startování elektrický startér
Chlazení kapalinou
Objem palivové nádrže 16 litrů
Homologace Euro 3
Přední pneumatika 120/70 ZR 17 (radiální,bezdušová)
Zadní pneumatika 180/55 ZR 17 (radiální,bezdušová)
Max. kroutící moment 73 Nm při 5000 ot./min
Motor Aprilia V2 90° příčný čtyřtakt, SOHC - 4 ventily na válec, Ride-by-Wire management
Přední odpružení upside-down vidlice Ø43, zdvih kola 120 mm
Převodovka elektronicky řízený automatický variátor CVT ovládaný pomocí šroubovice - AUTODRIVE - plný automat, 3 mapy Touring-Sport-Rain - SPORTGEAR - sekvenční režim, 7 rychlostí
Rozvor 1465 mm
Zdvihový objem 839,3 ccm
Brzda přední/zadní 2x ocelový plovoucí kotouč Ø320 mm, radiální brzdiče, opancéřované hadice/kotouč Ø260 mm, opancéřovaná hadice (ABS - stálý dvoukanálový systém Continental)
Maximální výkon 56 kW (761 k) při 8.000 ot/min
Rozměry (dxšxv) 2155x800x1135 mm
Váha suchá/provozní 217/238 kg
Zadní odpružení vidlice ze slitiny hliníku, hydraulické tlumiče s nastavitelným předpětím pružiny, zdvih kola 125 mm