Aprilia Dorsoduro 750 (ABS) e-shop

Dorsoduro 750 těží z velkých závodních zkušeností Aprilie a má jen jeden úkol: nabídnout vrcholný požitek z jízdy. 92 koní, výběr ze tří palivových map a ovládání plynu Ride-By-Wire uspokojí i ty nejnáročnější jezdce. Svou úrovní výkonu a vybavení je v přímé konkurenci s většími stroji.

Nyní v doprodeji verze bez ABS.

Aprilia Dorsoduro 750 (ABS) Aprilia Dorsoduro 750 (ABS) Aprilia Dorsoduro 750 (ABS) Aprilia Dorsoduro 750 (ABS)

Na rozdíl od svých mnohem dražších motocyklů Dorsoduro nabízí bezkonkurenční poměr mezi výkonem, vybavením, kvalitou a cenou. Je ideální nejen pro zkušené jezdce, ale díky možnosti výběru ze tří palivových map si Dorsoduro oblíbí i méně zkušení jezdci.

A navíc: Dorsoduro se dodává i ve výkonové verzi 25 kW - díky systému Ride-by Wire bez jakéhokoliv příplatku.
 

Sečteno a podtrženo:

  • čtyřtaktní vodou chlazený V90° motor se čtyřmi ventily a dvěmi vačkami na válec
  • tři palivové mapy druhé generace, ovládání škrtících klapek „Ride-By-Wire"
  • elektronické vstřikování paliva, vstřikovače nejnovější generace
  • třícestný katalyzátor s lambda sondou
  • lehký a velmi pevný modulární rám
  • upside-down vidlice
  • litá zadní kyvná vidlice s bočně vedeným tlumičem
  • dva přední radiální brzdové třmeny a kotouče typu "wave"
  • k dispozici také verze 25 kW

 

Pro opravdové znalce máme speciální verzi, u APRILIE tradičně pojmenovanou Factory. Tento komponenty nabitý stroj má oproti standardnímu Dorsoduru: 

  • plně nastavitelnou přední vidlici ø 43mm
  • plně nastavitelný zadní tlumič s odděleným plynovým zásobníkem "piggy-back"
  • přední brzdiče BREMBO
  • díly z lehkého karbonu (přední blatník, boční panely)
  • speciální kryt víka zapalování
  • atraktivní "racing" grafiku rámu a ostatních komponentů

 

DESIGN: koncipován tak, aby uhranul

Aprilia Dorsoduro 750 je koncentrace čisté technologie umocňující strhující linie a agresivní vzhled, který podtrhuje jeho úžasnou hbitost a sílu. Minimální a agresivní kapoty Dorsodura vystavují pokročilou technologii, která tvoří základ designu tohoto motocyklu.

Střední část motocyklu, která je pro komfort řidiče nejdůležitější, umožňuje dostatek místa proto, aby si každý našel optimální pozici při jízdě. Jsou to především pevná a široká řidítka s kryty rukou, pohodlné ploché a dlouhé sedlo a široké „zubaté" stupačky. To vše spolu s vynikajícími jízdními vlastnostmi umožňuje agresivní motardové ježdění.

Partií samou o sobě je elegantní kompaktní zadní část Dorsodura - krásná zadní svítilna vsazená mezi symetrické koncovky výfuku.

MOTOR: Aprilia  V-Twin 90°

Tento zcela nový motor byl vyvinut přímo v Noale - sídle továrny Aprilia. Při obsahu 749.9 ccm, vrtání a zdvihu 92 x 56,4 mm nabízí nadprůměrný výkon a extrémní pružnost. Je velmi kompaktní a subtilní, což umožňuje jeho usazení v rámu tak, aby bylo dosaženo optimální rozložení váhy motocyklu.

Aprilia je prvním výrobcem motocyklů, který věří v budoucnost elektronické kontroly Ride-By-Wire. To zaručuje hladší a přesnější ovládání škrtící klapky, kdy elektronika vyhodnocuje otáčky motoru, zařazený rychlostní stupeň, průtok a teplotu nasávaného vzduchu a nadmořskou výšku.

Jezdec má na výběr mezi třemi palivovými mapami - SPORT-TOURING-RAIN, které se přepínají při nastartovaném motoru, startérovým tlačítkem a to i při jízdě. Není to pouze reklamní slogan. Dorsoduro razantně mění svůj charakter podle toho, jak chcete:

- sportovní režim dává okamžitý agresivní výkon
- turistický zas hladší akci při uvolněné jízdě
- dešťový vám přijde vhod při extrémně kluzkém povrchu
 

RÁM: perfektně vyvážený

Rám Dorsodura je kombinací dutých trubek v horní části, sešroubovaných vysokopevnostními šrouby s litými hliníkovými bočnicemi. Výsledkem je dosažení výborné tuhosti dovolující využití plného výkonu. Nepostrádá lehkost a italský design.

Zadní kyvná vidlice je dostatečně robustní, aby při použití asymetricky uloženého zadního tlumiče zajistila vynikající torzní tuhost s elasticitou potřebnou při akceleraci a intuitivní vedení motocyklu za všech podmínek.

ODPRUŽENÍ: určené pro jakýkoli povrch

Možnost optimálního nastavení odpružení byla vždy silnou stránkou Aprilie. Přední Upside down vidlice Ø 43 mm mají seřiditelné předpětí pružiny a horní útlum (kompresi). Zdvih vidlice je 160 mm.

Asymetricky uložený zadní tlumič má rovněž seřiditelné předpětí pružiny a horní útlum (kompresi). Zdvih je 160 mm.

BRZDY: Závodní technologie

Dorsoduro je vybaveno tou nejlepší technologií, která je na trhu k dostání. Přední čtyřpístkové  radiální brzdové třmeny svírají lehké "Wave" kotouče o průměru 320 mm. Zadní jednopístkový třmen svírá Wave kotouč o průměru 240 mm.

U přední i zadní brzdy jsou použity již ve standardu opletené pancéřové brzdové hadice a seřiditelné páčky. Možno objednat i verzi motocyklu s ABS.

KOMPONENTY:

Supermotardy jsou nejefektivnější motocykly, ale v některých případech také spartánsky vybavené. Zde se Aprilia odlišuje od konkurence, když nabízí kvalitní komponenty se smyslem pro detail:

  • přístrojová deska Matric s kombinací analogového a digitálního displeje zpracovává údaje přes CAN linky a ukládá do paměti. Ultra kompaktní přístroje vynikají lehkostí a moderním designem. Všechny funkce jsou volitelné ovladačem umístěným na řidítkách. Na přístrojové desce najdete všechny důležité informace: okamžitou rychlost, otáčky, hodiny, stopky, teplotu, dva denní tripy (průměrná a maximální rychlost, doba jízdy, průměrná a maximální spotřebu), dobíjení a volbu intenzity podsvícení. Samozřejmostí je i imobilizér s možností zadání osobního kódu
  • eloxovaná hliníková řídítka zesílená v uchycení, jsou velmi lehká a přispívají k optimální a dynamické kontrole motocyklu
  • hydraulický ovládaná spojka je velmi přesná a lehká, je samo-nastavovací a zcela bezúdržbová

https://scontent-b-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1/1554425_10151984080471588_1230995321_n.jpg

Technická data
Objem palivové nádrže 12 l
Startování elektrický startér
Výška sedla 870 mm
Homologace Euro 3
Převodovka 6-ti stupňová
Motor Aprilia V2 90° příčný čtyřtakt, kapalinou chlazený, DOHC - 4 ventily na válec, Ride-by-Wire management, 3 mapy RAIN - TOURING - SPORT
Přední pneumatika 120/70 ZR 17 (radiální,bezdušová)
Zadní pneumatika 180/55 ZR 17 (radiální,bezdušová)
Zdvihový objem 749,9 ccm
Přední odpružení upside-down vidlice Sachs Ø43, nastavitelná komprese a předpětí pružiny, zdvih kola 160 mm
Max. kroutící moment 82 Nm při 4.500 ot/min
Maximální výkon 67,3 kW (92 k) při 8.750 ot/min
Rozměry (dxšxv) 2210x905x1185 mm
Rozvor 1505 mm
Váha suchá/provozní 186/206 kg
Brzda přední/zadní 2x plovoucí nerezový kotouč Ø320 mm, radiální brzdiče, opancéřované hadice/kotouč Ø240 mm, opancéřovaná hadice (u verze ABS - stálý dvoukanálový systém Continental)
Zadní odpružení kyvná vidlice ze slitiny hliníku, hydraulický teleskopický tlumič Sachs s nastavitelnou kompresí a předpětím pružiny, zdvih kola 155 mm