Aprilia Dorsoduro 1200 ABS/ATC e-shop

Velké Dorsoduro představuje absolutní špičku v kategorii velkých cestovních motardů: motor s nejvyššími hodnotami výkonu a kroutícího momentu ve svém segmentu, plně nastavitelný podvozkem a na přání i nejmodernější elektronická výbava - ABS + ATC (Aprilia Traction Control).

Aprilia Dorsoduro 1200 ABS/ATC Aprilia Dorsoduro 1200 ABS/ATC Aprilia Dorsoduro 1200 ABS/ATC Aprilia Dorsoduro 1200 ABS/ATC Aprilia Dorsoduro 1200 ABS/ATC Aprilia Dorsoduro 1200 ABS/ATC Aprilia Dorsoduro 1200 ABS/ATC Aprilia Dorsoduro 1200 ABS/ATC Aprilia Dorsoduro 1200 ABS/ATC Aprilia Dorsoduro 1200 ABS/ATC Aprilia Dorsoduro 1200 ABS/ATC Aprilia Dorsoduro 1200 ABS/ATC Aprilia Dorsoduro 1200 ABS/ATC Aprilia Dorsoduro 1200 ABS/ATC Aprilia Dorsoduro 1200 ABS/ATC Aprilia Dorsoduro 1200 ABS/ATC Aprilia Dorsoduro 1200 ABS/ATC Aprilia Dorsoduro 1200 ABS/ATC Aprilia Dorsoduro 1200 ABS/ATC Aprilia Dorsoduro 1200 ABS/ATC Aprilia Dorsoduro 1200 ABS/ATC Aprilia Dorsoduro 1200 ABS/ATC Aprilia Dorsoduro 1200 ABS/ATC

Větší bratr stávajícího úspěšného supermota od aprilie je poháněn zcela novým dvouválcovým agregátemm 1200cc, který vyčnívá svými parametry mezi konkurencí ve své kategorii a je nejsilnějším motorem třídy supermoto.

Jako u jiných modelů i v tomto novém modelu využívá Aprilia zkušeností z mnoha vítězství na závodních okruzích. Výsledkem je mimo vynikajících hodnot maximálního výkonu a kroutícího momentu pohonné jednotky také agilita a přesnost, s níž se tento motocykl řídí. Samozřejmostí je nejvyšší kvalita zpracování. Elegantní design, široká řidítka, propracované detaily a ty nejlepší komponenty na trhu jsou dalšími detaily, které řádí velké Dorso na samotný vrchol ve své třídě.

Nový agregát Aprilia V 90° Twin 1200cc je chlazen kapalinou a vybaven rozvodem DOHC se 4 ventily a zapalováním se systémem Twin-spark - dvě svíčky na válec. Integrovaný systém managementu motoru opět využívá Ride-by-Wire poskytující jezdci výběr ze 3 map SPORT-TOURING-RAIN.
Motor poskytuje výkon 130 koní při 8.700 ot./min. a kroutící moment 115 Nm při 7.200 ot./min. a i přes tyto hodnoty s rezervou plní emisní limity EURO 3.

Mimořádná tradice a technologické znalosti a zkušenosti vývojářů Aprilia se odrazily i při vývoji zesíleného rámu, který tvoří v horní části příhradový trubkový rám sešroubovaný s litými hliníkovými bočnicemi. Výsledkem je dosažení výborné tuhosti, která dokáže zkrotit sílu motoru a nerovnosti vozovky. Přední vidlici upside-down 43 mm obstarala značka SACHS, samozřejmostí je možnost kompletního nastavení (předpětí, komprese, zpětný útlum). Obdobně i zadní tlumič SACHS s oddělenou nádobkou "piggy-back" je plně nastavitelný a asymetricky uložen bez přepákování přímo na kyvné vidlici.

Aprilia tradičně využívá nejlepší brzdové komponenty: 2 přední kotouče 320 mm brzdí radiální čtyřpístkové třmeny BREMBO, vzadu je namontován kotouč 240 mm s jednopístkovým třmenem od stejného výrobce. Pro aprilii jsou už léta samozřejmostí oplétané brzdové hadice.

Dorsoduro 1200 má co nabídnout i v aktivní bezpečnosti: jako první model z Noale nabízí volitelný systém APRILIA TRACTION CONTROL (ATC) v kombinaci s dvoukanálovým systémem ABS, přičemž oba systémy jsou navzájem nezávisle vypínatelné. Dorsoduro 1200 tak umožňuje plně využít výkon stroje a přilnavost pneumatik pro maximální potěšení z jízdy i méně zkušeným jezdcům.


 

Technická data
Startování elektrický startér
Chlazení kapalinou
Výška sedla 870 mm
Objem palivové nádrže 15 litrů
Homologace Euro 3
Převodovka 6-ti stupňová
Motor Aprilia V2 90° příčný čtyřtakt, kapalinou chlazený, DOHC - 4 ventily na válec, Ride-by-Wire management, 3 mapy RAIN - TOURING - SPORT
Přední pneumatika 120/70 ZR 17 (radiální,bezdušová)
Zadní pneumatika 180/55 ZR 17 (radiální,bezdušová)
Brzda přední/zadní 2x plovoucí nerezový kotouč Ø320 mm, radiální čtyřpístkový třmen, opancéřované hadice/ Ø240 mm, opancéřovaná hadice (verze ABS - volitelný dvoukanálový systém Continental)
Max. kroutící moment 115 Nm při 7200 ot./min
Maximální výkon 96 kW (130 k) při 8700 ot./min
Přední odpružení upside-down vidlice Sachs Ø43, nastavitelná komprese a předpětí pružiny, zdvih kola 160 mm
Rozměry (dxšxv) 2248x925x1205 mm
Rozvor 1528 mm
Váha provozní 223 kg
Zadní odpružení kyvná vidlice ze slitiny hliníku, zdvih kola 155 mm
Zdvihový objem 1197 ccm