Aprilia Caponord 1200 e-shop

Soudě podle jména má Caponord hlavně cestovatelské ambice. Ty na motocyklu najdeme v podobě stavitelného předního plexištítu, krytů rukojetí, širokého pohodlného sedla nebo nádrže, která pojme 24 l paliva. Vyztužený zadní rám je připravený na osazení zavazadel dodávaných ve verzi Travel.
Motor převzatý z Dorsodura má po úpravách plynulejší projev v nižších otáčkách a vyšší maximální rychlost díky úpravě odstupňování šesti-rychlostní převodovky.Desing má ostré sportovní rysy, půjčené z modelů RSV4. Jde především o přední masku, ale i např. zadní světlo. Z techniky superbikového motocyklu najdeme na Caponordu  odlehčená sedmnáctipalcová kola a radiální brzdy.

Aprilia Caponord 1200 Aprilia Caponord 1200 Aprilia Caponord 1200 Aprilia Caponord 1200 Aprilia Caponord 1200 Aprilia Caponord 1200 Aprilia Caponord 1200 Aprilia Caponord 1200

Motor

  • Aprilia V 90° Twin
  • příčně uložený
  • kapalinou chlazený
  • DOHC – 4 ventily na válec
  • zapalování se systémem Twin-spark - dvě svíčky na válec
  • 128 koní (95,5 kW) při 8.500 ot./min.
  • točivý moment 118 Nm při 6.500 ot./min.
     

Elektronika

Díky elektronické kontrole plynu Ride-By-Wire má jezdec na výběr mezi třemi palivovými mapami - SPORT-TOURING-RAIN, které se přepínají při nastartovaném motoru, startérovým tlačítkem a to i při jízdě. Není to pouze reklamní slogan. Caponord razantně mění svůj charakter podle toho, jak chcete:

RIDE-BY-WIRE

  • sportovní režim dává okamžitý agresivní výkon;
  • turistický zas hladší akci při uvolněné jízdě;
  • dešťový vám přijde vhod při extrémně kluzkém povrchu

APRILIA TRACTION CONTROL (ATC) + ABS

Systém ATC (kontrola trakce) v kombinaci s dvoukanálovým systémem ABS jsou navzájem nezávisle vypínatelné. Jezdec může ATC měnit ve třech stupních nastavení. Motocykl tak umožňuje plně využít výkon stroje a přilnavost pneumatik pro maximální potěšení z jízdy i méně zkušeným jezdcům.

Rám

Je kombinací dutých trubek v horní části, sešroubováných vysokopevnostrními šrouby s litými hliníkovými bočnicemi. Výsledkem je dosažení výborné tuhosti dovolující využití plného výkonu. Nepostrádá lehkost a italský design.
Zadní kyvná vidlice je dostatečně robusní, aby při použití asymetricky uloženého zadního tlumiče zajistila vynikající torzní tuhost s elasticitou potřebnou při akceleraci a intuitivní vedení motocyklu za všech podmínek.

Odpružení

Přední vidlici upside-down 43 mm obstarala značka SACHS, samozřejmostí je možnost kompletního nastavení (předpětí, komprese, zpětný útlum). Zdvih vidlice je 167 mm.
Obdobně i zadní tlumič SACHS s oddělenou nádobkou "piggy-back" je plně nastavitelný a asymetricky uložen bez přepákování přímo na kyvné vidlici. Zdvih vidlice je 150 mm.

Brzdy

Přední čtyřpístkové radiální brzdové třmeny svírají lehké kotouče o průměru 320 mm. Zadní jednopístkový třmen svírá kotouč o průměru 240 mm. U přední i zadní brzdy jsou použity již ve standardu opletené pancéřové brzdové hadice a seřiditelné páčky.
Dvoukanálový systémem ABS je vypínatelný.

Výbava

Přístrojová deska Matric s kombinací analogového a digitálního displeje zpracovává údaje přes CAN linky a ukládá do paměti. Ultra kompaktní přístroje vynikají lehkostí a moderním designem. Všechny funkce jsou volitelné ovladačem umístěným na řidítkách. Na přístrojové desce najdete všechny důležité informace: okamžitou rychlost, otáčky, hodiny, stopky, teplotu, dva denní tripy (průměrná a maximální rychlost, doba jízdy, průměrná a maximální spotřebu), dobíjení a volbu intenzity podsvícení. Samozřejmostí je i imobilizér s možností zadání osobního kódu;

Eloxovaná hliníková řídítka zesílená v uchycení. Jsou velmi lehká a přispívají k optimální a dynamické kontrole motocyklu.
Hydraulický ovládaná spojka je velmi přesná a lehká. Je samo-nastavovací a zcela bezúdržbová.

USB port

Pomocí něhož můžete na cestě nabíjet své elektronické zařízení. Caponord 1200 je vůbec první Aprilia, která momentálně komunikuje s telefony Iphone prostřednictvím aplikace, která je nebo bude ke stažení zdarma. V dohledné době se očekává i aplikace pro smartphony, které běží na platformě Android.

Zajímavostí je, že tento doplněk dokáže prostřednictvím jednotky Aprilia Multimedia Platform (propojení telefonu přes Bluetooth) komunikovat se všemi namontovanými senzory a tak můžete analyzovat například úhel naklonění motocyklu, procento otevření plynu, momentální využití výkonu a točivého momentu, ale i průměrnou či aktuální spotřebu paliva, tah motoru, protáčení zadního kola v procentech a jiné informace.

Součástí tohoto systému jepodpora polohového systému GPS, pomocí něhož a speciální aplikace se dá analyzovat pozice motocyklu, takže v případě odcizení motocykl nahlásí svojí polohu.

Technická data
Chlazení kapalinou
Startování elektrické
Výška sedla 840 mm
Homologace Euro 3
Převodovka 6 rychlostí
Mazání mokrá kliková skříň
Brzda přední/zadní 2 ocelové plovoucí kotouče Ø320 mm, radiální čtyřpístkový třmen, opletená brzdová hadice/ocelový kotouč Ø240 mm, jednopístkový třmen, opletená brzdová hadice
Max. kroutící moment 116 Nm při 6500 ot./min
Maximální délka 2240 mm
Maximální výkon 94 kW (128 koní) při 8500 ot./min
Maximální výška 1456 mm
Motor 4-taktní, osmiventilový vidlicový dvouválec 90° DOHC
Objem palivové nádrže 24 litrů (včetně 5 litrů rezervy)
Objem válců 1197 ccm
Přední odpružení upside-down vidlice Sachs Ø43, nastavitelná komprese a předpětí pružiny, zdvih kola 167 mm
Přední pneumatika 120/70 ZR 17
Rozvor 1565 mm
Spojka lamelová mokrá, hydraulicky ovládaná
Zadní odpružení kyvná vidlice ze slitiny hliníku, hydraulický teleskopický tlumič Sachs, nastavitelná komprese a předpětí pružiny, zdvih kola 150 mm
Zadní pneumatika 190/55 ZR 17