Aprilia Caponord 1200 e-shop
Soudě podle jména má Caponord hlavně cestovatelské ambice. Ty na motocyklu najdeme v podobě stavitelného předního plexištítu, krytů rukojetí, širokého pohodlného sedla nebo nádrže, která pojme 24 l paliva. Vyztužený zadní rám je připravený na osazení zavazadel dodávaných ve verzi Travel.
Motor převzatý z Dorsodura má po úpravách plynulejší projev v nižších otáčkách a vyšší maximální rychlost díky úpravě odstupňování šesti-rychlostní převodovky.Desing má ostré sportovní rysy, půjčené z modelů RSV4. Jde především o přední masku, ale i např. zadní světlo. Z techniky superbikového motocyklu najdeme na Caponordu odlehčená sedmnáctipalcová kola a radiální brzdy.
Motor
- Aprilia V 90° Twin
- příčně uložený
- kapalinou chlazený
- DOHC – 4 ventily na válec
- zapalování se systémem Twin-spark - dvě svíčky na válec
- 128 koní (95,5 kW) při 8.500 ot./min.
- točivý moment 118 Nm při 6.500 ot./min.
Elektronika
Díky elektronické kontrole plynu Ride-By-Wire má jezdec na výběr mezi třemi palivovými mapami - SPORT-TOURING-RAIN, které se přepínají při nastartovaném motoru, startérovým tlačítkem a to i při jízdě. Není to pouze reklamní slogan. Caponord razantně mění svůj charakter podle toho, jak chcete:
RIDE-BY-WIRE
- sportovní režim dává okamžitý agresivní výkon;
- turistický zas hladší akci při uvolněné jízdě;
- dešťový vám přijde vhod při extrémně kluzkém povrchu
APRILIA TRACTION CONTROL (ATC) + ABS
Systém ATC (kontrola trakce) v kombinaci s dvoukanálovým systémem ABS jsou navzájem nezávisle vypínatelné. Jezdec může ATC měnit ve třech stupních nastavení. Motocykl tak umožňuje plně využít výkon stroje a přilnavost pneumatik pro maximální potěšení z jízdy i méně zkušeným jezdcům.
Rám
Je kombinací dutých trubek v horní části, sešroubováných vysokopevnostrními šrouby s litými hliníkovými bočnicemi. Výsledkem je dosažení výborné tuhosti dovolující využití plného výkonu. Nepostrádá lehkost a italský design.
Zadní kyvná vidlice je dostatečně robusní, aby při použití asymetricky uloženého zadního tlumiče zajistila vynikající torzní tuhost s elasticitou potřebnou při akceleraci a intuitivní vedení motocyklu za všech podmínek.
Odpružení
Přední vidlici upside-down 43 mm obstarala značka SACHS, samozřejmostí je možnost kompletního nastavení (předpětí, komprese, zpětný útlum). Zdvih vidlice je 167 mm.
Obdobně i zadní tlumič SACHS s oddělenou nádobkou "piggy-back" je plně nastavitelný a asymetricky uložen bez přepákování přímo na kyvné vidlici. Zdvih vidlice je 150 mm.
Brzdy
Přední čtyřpístkové radiální brzdové třmeny svírají lehké kotouče o průměru 320 mm. Zadní jednopístkový třmen svírá kotouč o průměru 240 mm. U přední i zadní brzdy jsou použity již ve standardu opletené pancéřové brzdové hadice a seřiditelné páčky.
Dvoukanálový systémem ABS je vypínatelný.
Výbava
Přístrojová deska Matric s kombinací analogového a digitálního displeje zpracovává údaje přes CAN linky a ukládá do paměti. Ultra kompaktní přístroje vynikají lehkostí a moderním designem. Všechny funkce jsou volitelné ovladačem umístěným na řidítkách. Na přístrojové desce najdete všechny důležité informace: okamžitou rychlost, otáčky, hodiny, stopky, teplotu, dva denní tripy (průměrná a maximální rychlost, doba jízdy, průměrná a maximální spotřebu), dobíjení a volbu intenzity podsvícení. Samozřejmostí je i imobilizér s možností zadání osobního kódu;
Eloxovaná hliníková řídítka zesílená v uchycení. Jsou velmi lehká a přispívají k optimální a dynamické kontrole motocyklu.
Hydraulický ovládaná spojka je velmi přesná a lehká. Je samo-nastavovací a zcela bezúdržbová.
USB port
Pomocí něhož můžete na cestě nabíjet své elektronické zařízení. Caponord 1200 je vůbec první Aprilia, která momentálně komunikuje s telefony Iphone prostřednictvím aplikace, která je nebo bude ke stažení zdarma. V dohledné době se očekává i aplikace pro smartphony, které běží na platformě Android.
Zajímavostí je, že tento doplněk dokáže prostřednictvím jednotky Aprilia Multimedia Platform (propojení telefonu přes Bluetooth) komunikovat se všemi namontovanými senzory a tak můžete analyzovat například úhel naklonění motocyklu, procento otevření plynu, momentální využití výkonu a točivého momentu, ale i průměrnou či aktuální spotřebu paliva, tah motoru, protáčení zadního kola v procentech a jiné informace.
Součástí tohoto systému jepodpora polohového systému GPS, pomocí něhož a speciální aplikace se dá analyzovat pozice motocyklu, takže v případě odcizení motocykl nahlásí svojí polohu.
Technická data | |
---|---|
Chlazení | kapalinou |
Startování | elektrické |
Výška sedla | 840 mm |
Homologace | Euro 3 |
Převodovka | 6 rychlostí |
Mazání | mokrá kliková skříň |
Brzda přední/zadní | 2 ocelové plovoucí kotouče Ø320 mm, radiální čtyřpístkový třmen, opletená brzdová hadice/ocelový kotouč Ø240 mm, jednopístkový třmen, opletená brzdová hadice |
Max. kroutící moment | 116 Nm při 6500 ot./min |
Maximální délka | 2240 mm |
Maximální výkon | 94 kW (128 koní) při 8500 ot./min |
Maximální výška | 1456 mm |
Motor | 4-taktní, osmiventilový vidlicový dvouválec 90° DOHC |
Objem palivové nádrže | 24 litrů (včetně 5 litrů rezervy) |
Objem válců | 1197 ccm |
Přední odpružení | upside-down vidlice Sachs Ø43, nastavitelná komprese a předpětí pružiny, zdvih kola 167 mm |
Přední pneumatika | 120/70 ZR 17 |
Rozvor | 1565 mm |
Spojka | lamelová mokrá, hydraulicky ovládaná |
Zadní odpružení | kyvná vidlice ze slitiny hliníku, hydraulický teleskopický tlumič Sachs, nastavitelná komprese a předpětí pružiny, zdvih kola 150 mm |
Zadní pneumatika | 190/55 ZR 17 |