Aprilia SRV 850 e-shop

Tento skútr se již nevyrábí nebo už nelze objednat, aktuální nabídku skútrů Aprilia si prohlédněte ZDE.

Nový maxiskútr míří na samotný vrchol v produkci skútrů a to jednak díky použité pohonné jednoce a také nezaměnitelným sportovním designem. Celkový vzhled je jednoznačně inspirován superbikovým modelem RSV4.

Aprilia SRV 850 Aprilia SRV 850 Aprilia SRV 850 Aprilia SRV 850

Pohonná jednotka V-Twin 90° 850 ccm, doposud nejvýkonnější motor používaný u skútrů, byla podrobena důkladné revizi a výsledkem je zvýšení max. hodnot výkonu a točivého momentu na 76,0 HP při 7.750 ot./min a 76,5 Nm při 6.000 ot/min. Nové lambda sondy zajišťují lepší spalování, nižší spotřebu i emise.

SRV 850 tak splňuje budoucí limity EURO 4. Rotující části motoru a převodovky se otáčejí opačným směrem než kola, čímž bylo docíleno podstatného snížení setrvačnosti otáčení a gyroskopického efektu. To má za důsledek snadnější ovládání a lehčí zatáčení.
Motor je kompleně integrován do prostorového trubkového rámu z vysokopevnostní oceli pomocí pružného uložení pohlcujícího vibrace.

Simulace i silniční testy prokázaly dosažení koeficientu stability při plném výkonu 1 rad/s, což je hodnota běžná pro motocykly a více než dvojnásobná oproti bežným standardům u skútrů.

Řízení SRV 850 je velmi podobné řízení motocyklu i díky geometrii rámu a přední vidlici poskytující neutrální odezvu a mimořádnou stabilitu. Vidlice s kluzáky  Ø 41 mm je nově kalibrována pro lehčí kontrolu skútru při brzdění a nájezdu do zatáček. Zadní pérování zajišťuje mohutná kyvná vidlice z lehkých slitin odpružená jedním bočně usazeným hydraulickým tlumičem nastavitelným do 7 poloh předpětí pružiny.
Samozřejmostí je výkonná brzdová soustava - vpředu 2 kotouče Ø 300mm s dvoupístkovými brzdiči, vzadu kototouč Ø 280 mm - a oplétané brzdové hadice. Snadno ovladatelná je parkovací brzda s ovládáním napravo pod řízením.

Technická data
Výška sedla 780 mm
Maximální šířka 790 mm
Startování elekrické
Chlazení kapalinou
Spojka automatická odstředivá
Rám dvojitý, kolébkový z vysokopevnostní oceli
Objem palivové nádrže 18,5 l
Palivový systém elektronické vstřikování
Max. kroutící moment 76,4 Nm při 6000 ot./min.
Maximální délka 2237 mm
Rozvor 1593 mm
Váha 249 kg
Vrtání / zdvih 88 mm / 69 mm
Brzda přední/zadní kotouč 2x 300mm/kotouč 1x 280mm
Maximální výkon 59/76 kW při 7750 ot./min.
Motor 90°V-Twin, 4T/4V, SOHC
Přední pneumatika 120/70-R16 "
Zadní pneumatika 160/60-15 "
Zdvihový objem 839 ccm