Aprilia Shiver 750 GT ABS e-shop

Všestranný, sportovní, pohodlný. Shiver 750 Grand Tourismo vstupuje do světa cestovních motocyklů s krásnou polokapotáží a můžete se pustit i na dlouhou dovolenou. 

Aprilia Shiver 750 GT ABS Aprilia Shiver 750 GT ABS Aprilia Shiver 750 GT ABS Aprilia Shiver 750 GT ABS Aprilia Shiver 750 GT ABS Aprilia Shiver 750 GT ABS Aprilia Shiver 750 GT ABS

Shiver GT je pohodlný motocykl s výborným podvozkem a překvapivě účinnou ochranou proti nepřízni počasí. Na každé straně přední kapotáže jsou chytře a výborně umístěné uzamykatelné schránky. Hned vedle přístrojové desky  je umístněna 12V zásuvka pro připojení GPS nebo nabíječky vašeho mobilního telefonu.

Díky technologii Ride-by-Wire nabízíme také ve výkonové verzi 25 kW - to bez jakéhokoliv příplatku.

Charakteristické rysy Shiveru 750 ve verzi GT:

  • polokapotáž
  • V2 90° motor se čtyřmi ventily na válec, rozvod DOHC
  • Ride-by-Wire technologie pro elektronické ovládání plynu
  • elektronické vstřikování paliva
  • 3 přepínatelné palivové mapy SPORT-TOURING-RAIN
  • ø 43 mm upside-down vidlice
  • brzdy s radiálními třmeny
     

Jako každá Aprilia, i Shiver GT 750 má vysoce inovativní design. Rám a motor jsou zcela nové, každý prvek byl navržen tak, aby byl nejen krásný, ale také funkční. To okamžitě pomáhá vytvořit skvělý pocit z jízdy. Zadní asymetricky uložený tlumič nejen přidává další charakteristický rys, ale také uvolňuje místo kompaktnímu výfukovému systému.

MOTOR

V-Twin 90° je výsledkem rozsáhlých zkušeností Aprilie s vysoce výkonnou mechanikou. Díky své unikátní konstrukci spojuje velký výkon se snadným uživatelským ovládáním. Výzkum pro dosažení maximálního výkonu vedl k využití některých pokročilých technických řešení, díky nimž má motor velkorysý točivý moment v širokém rozsahu otáček, minimální vibrace a hladký průběh výkonu, špičkového ve své kategorii.

Shiver GT využívá technologii Ride-by-Wire Multi-map, kterou Aprilia vyvinula díky svým závodním zkušenostem zejména pro superbike RSV4. Toto technické řešení představuje nejdokonalejší systém řízení motoru a Shiver tak potvrzuje své vůdčí technologické postavení ve svém segmentu. Jednoduchým zmáčknutím tlačítka startéru (a to i za jízdy se zavřeným plynem) může jezdec volit jednu ze tří map a radikálně změnit charakter motocyklu:

SPORT - když jezdec potřebuje maximální akceleraci a plný výkon přenesený okamžitě na zadní kolo;

TOURING - pro když plynulejší a klidnější jízdu, kdy jezdec upřednostňuje relaxační způsob jízdy;

RAIN - pro případy snížené přilnavosti s důrazem na bezpečnost.

Díky použité technologii vykazuje motor maximální výkon 95 k při 9.000 ot./min a maximální točivý moment 79 Nm při 7.000 ot./min. Zejména úžasný moment i v nízkých otáčkách činí Shivera neporazitelným.

RÁM

Základ konstrukční varianty s motorem V90° vedl k budování velmi racionálního a efektivního rámu. Horní část z ocelových trubek je spojena s velkými bočnicemi pomocí speciálních vysoce pevnostní šroubů. Výsledkem je velmi lehký rám, přičemž i díky snížením podélných rozměrů motoru bylo možné získat krátký, hbitý motocykl. Tomu pomohla zejména boční poloha tlumiče, není to pouze kosmetická afektovanost, ale přesné technické rozhodnutí, které vytvořilo cenný prostor pro výfukové potrubí, jehož tvar a velikost byly dokonale kalibrovány pro maximální účinnost motoru.

PÉROVÁNÍ

Upside-down vidlice Ø 43 mm s radiálně uchycenými brzdovými třmeny poskytuje hladké odpružení a její zdvih 120 mm umožňuje cestovat po různorodých silnicích. Asymetricky umístěný zadní tlumič je uchycen přímo ke kyvné vidlici pomocí systému cantilever a lze u něj nastavit předpětí pružiny i zpětný útlum. Zdvih zadního kola je 130mm.

BRZDY

Vpředu jsou použity brzdy dimenzované stejně jako u velkoobjemových modelů RSV 1000 R nebo Tuono 1000 R, s kotouči o průměru 320mm. Na zadním kole je kotouč o průměru 245 mm s jednopístovým třmenem. Přední a zadní systém mají kovové opletené brzdové hadice, odvozené z leteckého odvětví, které eliminují nepříjemný pumpovací efekt konvenční hadic a zajišťit maximální přesnost celého brzdového systému.

Verze s ABS využívající stálý 2-kanálový systém Continental bez možnosti deaktivace, který je schopen zaručit maximální úroveň bezpečnosti při brzdění za všech podmínek.

Technická data
Startování elektrický startér
Rozvor 1440 mm
Objem palivové nádrže 15 litrů
Převodovka 6-ti stupňová
Brzda přední/zadní 2x Ø 320 mm, radiální brzdiče, opancéřované hadice/1x Ø 240 mm, opancéřovaná hadice (ABS - stálý dvoukanálový systém Continental)
Max. kroutící moment 79 Nm při 7.250 ot/min,
Maximální výkon 70 kW (95 k) při 9.000 ot/min
Motor Aprilia V2 90° příčný čtyřtakt, kapalinou chlazený, DOHC - 4 ventily na válec, Ride-by-Wire management, 3 mapy RAIN - TOURING - SPORT
Přední pneumatika 120/70 ZR 17 (radiální,bezdušová)
Rozměry (dxšxv) 2120x800x1135 mm
Váha suchá/provozní 195/226 kg
Zadní pneumatika 180/55 ZR 17 (radiální,bezdušová)
Zdvihový objem 749,9 ccm